Frans Brouwer
Heerlijk, rustig en eenvoudig kampeerterrein met zeer ruime plekken en veel bomen. Gelukkig niet hutje mutje. Het weer was matig en er was genoeg ruimte om naast twee tentjes ook nog een tarp op te zetten. Konden we toch nog droog buiten zitten. Vriendelijke en behulpzame eigenaren. Ik was mijn toilettas vergeten en die werd snel nagestuurd. Sanitair is misschien wat gedateerd maar wel schoon en werkt goed. In een mooie omgeving met genoeg te doen. Boodschappen doe je in Kollum, paar minuten met de auto maar ook met de fiets goed te doen. Op het terrein kan je aan het eind van de middag wat eten en drinken.
melkveehouderij Djowma
erg leuke speels opgezette natuurlijke camping met een hele fijne ontspannen sfeer. de kinderen en wij hebben t reuze naar onze zin gehad. familie is erg vriendelijk en behulpzaam.
Maarten Uijttenboogaard
Camping in opbouwfase. Flexibele eigenaar. Gelegen in mooi buitengebied van Collum. Net sanitair.
Robin Dorenbosch
Top camping, gastvrije eigenaren! Ruime plaatsen, schoon sanitair. Leuke Rock en Roll band op Pinksterzondag. Wij komen zeker vaker!
Coen Miljoen
Afgelopen pinksterweekend met de caravan op Bos en Pingo gestaan. Wij hebben genoten van de gastvrijheid van de familie en de rust op het ruim opgezette veld.
Het sanitair is eenvoudig maar netjes, en de douches lekker warm. De kinderen konden heerlijk spelen in de speeltuin, met hondje Mira of de pony’s, terwijl wij op het terras of voor de caravan zaten.
Echt een aanrader voor een heerlijk rustige vakantie!
Marlies Frijters
Wat een fijne plek! Hier heb je echt nog dat ouderwetse kampeergevoel. Fijne, ruime plekken, heel mooi tussen de bomen en toch ook met voldoende zon. Vriendelijke eigenaren die je de hele dag hard aan het werk ziet. We werden in onze lange weekend (Hemelvaart) verrast met een avond livemuziek en een minidemo schapenscheren.
Prachtige speeltuin voor de kinderen. Restaurant was (in ieder geval nu) beperkt tot patat en een paar snacks, maar je kunt er wel heerlijk warm zitten binnen of juist met mooi weer buiten op het terras.
Inge van Heteren
Niet over nadenken, maar gewoon DOEN!
Wat een immens grote plekken! Vriendelijk ontvangst door de eigenaar. Je mag zelf een plek uitzoeken. Camping in het groen. Nog een echte camping. Toiletgebouw is eenvoudig, maar altijd schoon en fris en heerlijke stortdouches. Camping heeft een eigen app met alle info.
Veel speeltoestellen en veel ruimte voor activiteiten. Heerlijke pingo om te vissen en te genieten vd voorbij vliegende ijsvogels.
Dicht bij de Waddendijk met prachtig uitzicht en voor vogelaars veel plekken om te spotten. Genoten vd vlinders en libellen rondom onze kampeerplek. Gewoon een heerlijke camping met leuke stadjes in de omgeving.
Martin Daniël Jan Oosterman
#friesland #kollum Heerlijk weekend gehad op camping de Poelpleats. Genoten van de live muziek in de recreatiezaal! De camping is in een her opstartfase en de eigenaar is supergoed en ambitieus bezig! Een echte aanrader! Sanitair is schoon. Men heeft altijd wel tijd voor een praatje. Je mag staan waar je wilt als je maar respect hebt voor het terrein. Een echte natuurcamping gevoel. Vlakbij diverse dorpjes en steden.
Erik van Houte
Rustige camping, kindvriendelijk, vriendelijk en behulpzame eigenaren.
Auke Banga
Mooie rustige camping, in de Friese Wouden.
Tenminste als je in een drukke stad woont.
Mooie natuur hier, een lust om in Fryslan te zijn.
Ralph
Erg prettige ervaring! Gerard is een gezellige leuke vent en heeft er veel voor over om iedereen het naar het zin te maken. Voor de kids een enorme waterglijbaan gemaakt toen het erg warm was. Camping is prachtig. Het aanrijden komt niet overeen met wat je daarna aantreft. Tot de volgende keer!
M Terpstra
Bos & Pingo heeft alle charme van een natuurcamping. Basic, maar heerlijk vertoeven. Perfect om te bezoeken in het voor- of naseizoen.
De eigenaren zijn erg flexibel, zo konden we een week eerder terecht (nog voor de officiële opening). Ons gezin heeft genoten van de vrijheid, natuur en dieren.
Danny Oscar Kip (The Doctor)
Prachtig plekje vlak bij Kollum. De camping is nog in ontwikkeling, maar heeft veel potentie. Ruim opgezet, met veel plek om je heen. Enkele verharde plekken voor campers, met stroom als je wil.
Elke donderdag live muziek in de kantine, maar verder is het er vooral rustig. Kindvriendelijk was het zeker ook, er zijn diverse speeltoestellen, en er zwerven skelters en trapauto’s over de camping.
Marrie Riem
Prachtige camping met ruime plaatsen. Voor rustzoekers maar ook voor gezinnen is het er goed toeven. Bijna elke dag zorgt Gerard (de campingbaas) wel voor een bijzondere verrassing…😀
Sanitair is eenvoudig maar over het algemeen schoon. Een nieuw sanitairgebouw is in de maak. Noordoost Friesland biedt veel mogelijkheden voor uitstapjes.
Rienk Waakskma
Grandioos mooie camping met geweldige mogelijkheden en byzonder sympathieke mensen. Echte aanrader!
Paula Den Biezen
Geweldige camping, supermooie omgeving. Dichtbij Kollum, waar eetgelegenheden genoeg zijn. Op de camping grote sta plaatsen. Sanitair schoon en voldoende aanwezig. Mooi voor kinderen. Een echte aanrader.
Charlotte Van Eijsden
Het is een ware verborgen parel! We zijn enorm enthousiast, het is een ontzettend leuke en mooie camping. Paarden, schapen, veulens, een leuke speeltuin, een trampoline, trapautootjes en dat in een mooie bosrijke omgeving. De plaatsen fijn speels en niet in een vierkant veld. Je merkt dat er veel liefde en toewijding van Gerard en Marijke rondgaat op de camping.
In de buurt hebben we een bootje gehuurd voor een fijne tocht naar Dokkum.
Luuk
Net twee weken op deze camping gestaan met de kinderen (8 & 11). Wij stonden op een van de achterste velden (‘V8′), heerlijk rustig, groen en superveel ruimte. Zeer prettig contact met eigenaren Gerard en Marijke, die echt hun best doen om het je naar de zin te maken. De camping is nog in ontwikkeling en gelukkig niet te aangeharkt, voelt echt als een authentieke boerencamping. ’s Nachts ook gewoon lekker donker, dus mooi sterren kijken voor de tent. Het sanitair is eenvoudig maar wel schoon, en zowel op de camping zelf als in de omgeving is er genoeg te doen bij zonneschijn én regen. Dus hoewel we van dat laatste nogal veel hadden hebben we ons prima vermaakt. Aanrader!
Haidy van der Putten
Superleuke, gezellige camping! Mooi centraal gelegen voor allerlei leuke uitstapjes en activiteiten. Op de camping zelf hebben we ons prima vermaakt. Genoeg te spelen voor de kinderen, met zowel een speeltoestel als een natuurlijke speelplek, maar ook de paardjes, hondje, katten, schapen en varken. Regelmatig live muziek in het recreatiegebouw! En dat alles met een ontzettend gastvrij gezin van Gerard en Marijke!
Jacqueline Mulder
1 nachtje met mn kampeerauto gestaan. Was lekker rustig, in de avond en ochtend gratis vogelconcert. Sanitair keurig schoon en heerlijk warme douches. Een plek om terug te komen.
Anja van der Wal
Wat een prachtige camping. Schitterende plekken. Groot en het geeft een vrij gevoel. Alsof je in Frankrijk bent, maar dan met nog mooiere plaatsen.
Marjolein Van Oostveen
Wat een verschrikkelijk toffe fijne relaxte camping is dit! Voor zowel kinderen als hond als ouders fantastisch. Ben blij dat we vanuit Amsterdam hier helemaal naartoe gekomen zijn. Geweldig! Zin in de volgende twee dagen🥰
Bon Vivant
Ontzettend vriendelijke en behulpzame eigenaar.
Mooie ruime plekken, ontzettend groene omgeving. Toilet/douchegebouwen eenvoudig, maar schoon. Er is een eetgelegenheid, speeltuin en op onze eerste avond zelfs live muziek.
Lekker tot rust gekomen.
Wij komen hier zeker weer eens terug
Kees Romkema
Dit is een fantastische camping! Mooie grote plekken en heerlijk rustig! De hele dag fluiten de vogels. En de eigenaar en zijn vrouw en kinderen willen alles doen om het je naar de zin te maken met passie ! En een omgeving fantastisch! Fietsen wandelen varen. SUPER!!!
EEN PLEK OM TERUG TE KOMEN!!!
Floris van Bochove
Mooie camping en de eigenaren zijn nog bezig met uitbreiding. Ondanks dat het nog niet helemaal af is hebben wij het fantastisch gehad. Zeer ruime plekken en in de omgeving veel leuke mogelijkheden met kinderen.
Lidy Boon
Geweldige camping eenvoudig maar schoon eigenaar erg hulpvaardig leuk de kinderen op en met de ponnys grote speel weide en varken.die soms onder begeleiding over het veld loopt
Lieuwe Paulusma
Erg mooie camping. Lekker in de natuur. Ruime plaatsen en veldjes om heerlijk te kamperen. Leuke speeltuin voor de kinderen. Met uitzicht er op van af het terras.
Emiel Rinkema
Een aanrader. No nonsens met goed sanitair. Heerlijke camping.
Erik ten Voorde
Toplocatie. Vriendelijke eigenaren en een heerlijk rustige camping met hele grote plaatsen. Sanitair wordt goed bijgehouden. We hebben twee heerlijk ontspannende weken vakantie gehad!
Els De Man
Het bestaat dus toch nog: een natuurcamping met ruime plaatsen zonder herrie! Centrale ligging in Friesland, waar je vlot kan inpikken op het fietsknopennetwerk. We genoten met het hele gezin (kind, tieners en ouders) van de vakantie. Dieren spotten, gocarts, speeltuin, minigolf, bar… Heel vriendelijke familie die steeds paraat staat om het je naar je zin te maken. De kinderen vragen nu al of we terug gaan volgend jaar…